2013 U.S.A Orlando

Dag 4; Universal Island's of Adventure

Vandaag een lange dag!!

Zodra we wakker zijn, springen we uit bed en onder de douche. We regelen in de lobby van het hotel, bij de receptie, tickets voor 2 dagen Universal Orlando én voor de shuttlebus die ons er gratis heen brengt!

De bus vertrekt om 9.50am, wat betekent dat we nog alle tijd hebben om te ontbijten, wat we dit x in het hotel doen.

De busdriver is één en al vrolijkheid, hij heeft een heel reportoir aan songs die hij, uiteraard met behulp van zijn passagiers, de hele rit naar het park ten gehore brengt. 10 minuten lang zit hij te zingen en te springen achter het stuur, heerlijk!!

We hebben tickets voor 2 dgn, 1 dg voor Island's of Adventure en 1 dg voor the Studio's. Vandaag staan de Island's of Adventure op het programma.

We lopen via Marvel Super Hero Island, The Incredible Hulk Coaster (120min wachttijd) en The Amazing Adventures of Spider-Man (120min wachttijd) door naar Toon Lagoon.

En dan volgt Jurassic Park!!

Hebben we hier in Universal Los Angeles al een x van genoten, de wachttijd is maar 30min. dus we schuiven meteen achteraan in de rij. We weten dat het de moeite waard is.

Je stapt in een bootje en vaart door de wondere wereld van Jurassic Park.....

.....en net als je comfortabel zit, gaat je bootje langzaam omhoog.....

.....om vervolgens met een noodvaart naar beneden te storten. Getting wet is guaranteed!!

Laughing

En, omdat de wachttijd zo kort is en de ride zo leuk, sluiten we meteen weer achteraan in de rij en gaan we nog een x!!

Tongue out

Vervolgens lopen we naar het Jurassic Park Discovery Center.

Wat er precies hetzelfde uit ziet als in de film.....

.....incl dinosaurus eieren die onder warme lampen 'uitgebroed' worden.

Na een Hot Dog en wat te drinken lopen we richting The Wizarding World of Harry Potter.

Dit is een nieuw gedeelte van het park en voor de Harry Potter liefhebbers uiteraard een must! En dachten wij dat het op maandag niet zo druk zou zijn......het is springbreak en werkelijk álle Harrry Potter fans zijn vandaag naar Universal gekomen, lijkt wel....

Overal lopen ze in Harry Potter kleding om en waar ze het Butterbeer verkopen staat een rij, niet normaal!!

Wonder boven wonder en met een beetje geluk, toch nog een foto zónder vreemde mensen erop!!

We nemen maar niet de moeite om in de rij te gaan staan voor de Rollercoaster die door de Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry raast.....

Undecided

We lopen door naar The Lost Continent waar we de Poseidon's Fury 'show' bekijken.

Vervolgens wachten we een uur in het zonnetje (de lucht is strak blauw, temperatuur rond de 25*) op The Eighth Voyage of Sinbad 'Stunt' show. Die valt wat tegen en als we wat gegeten hebben lopen we via Suess Landing naar de uitgang van het park.

We nemen de shuttle van 6.45pm terug naar het hotel, waar de schoenen uit kunnen we genieten van een lekker bakkie koffie/thee.

Om 8pm begint The Voice of USA, the blind auditions op tv en we hopen dat Mark Lennon in de uitzending van vanavond zit!

Morgen naar de Universal Studio's! Weltrusten!!