2013 U.S.A Orlando

Dag 6; Disney's Magic Kingdom

Vandaag gaan we naar Disney World Orlando! Zijn we al een aantal xren in Parijs geweest, nu gaat het er toch echt van komen!

We worden keurig voor het hotel opgehaald en bij het Epcot Center afgezet, waar vandaan we de monorail nemen naar The Magic Kingdom.

Grappig zoals de ingang van het park er ongeveer hetzelfde uitziet als in Parijs.

En ook Mainstreet ziet er uit of we hier al eerder geweest zijn. Het enige wat anders is, is dat de kleuren hier allemaal wat minder fel zijn.

Geen Disney zonder eerst een Hotdog bij Casey's Corner te hebben gegeten.

Echt yummie

Laughing

Buiten alle, voor ons zo bekende attracties, hebben ze hier ook Splash Mountain. Gebaseerd op de film 'Song of the South', die we werkelijk ontelbare xen gezien hebben.

Jungle Cruise is ook nieuw voor ons. Een tocht met een bootje....onder leiding van een véél te drukke stuurman

Undecided
.... door de jungle

Het is vandaag bloedheet (Nee! we klagen niet) en werkelijk super-super druk. Eigenlijk niet normaal druk. De wachttijd is bij Peter Pan in Parijs al altijd lang (1,5u), hier staat de teller op 175min, oftewel bijna 3 uur! Ergens gaan zitten en wat drinken is er niet bij, dus gaan we op zoek naar een karretje waar ze ijs/drinken verkopen. We vragen aan een Disney medewerker of hij misschien weet waar zo'n karretje een beetje achteraf staat, waar het dan misschien wat minder druk is. Hij verteld ons dat het Springbreak is en dat het daarom, het laatste weekend van maart, altijd ze extreem druk is. We hebben het over evt de poorten sluiten, omdat 3u wachttijd voor niemand....en al helemaal niet met kinderen.....leuk is en dan tovert hij ineens, ter compensatie, 6 Fastpasses tevoorschijn. Wowww, dat is erg aardig! We kunnen in 3 attracties zonder in de rij te hoeven staan. Jippie!

Laughing

Bij 1 attractie is het niet zo druk en al is het niet onze favoriete ritje, hij mag niet ontbreken....

Vervolgens gaan we naar het spookhuis/Haunted Mansion, wat er echter niet zo haunted uitziet dan in Parijs.

Under the Sea is ook iets wat we niet kennen

Space Mountain kennen we wel, maar is hier by far niet zo spannend als dat we gewend zijn

En dan zijn we het zat. De derde dag pretpark op rij maakt dat onze voetjes niet meer verder willen. We lopen naar de uitgang en eenmaal op de parkeerplaats hebben we ook geen zin om nog 1,5u op de shuttlebus te wachten. We besluiten een taxi te nemen en een kwartier later zitten we in het hotel aan de koffie. We zitten rustig tv te kijken als de telefoon gaat. Huhh!?? De receptie van het hotel....ahh, we zijn al terug! De shuttlebuschauffeur vroeg zich af waar we gebleven waren....OEPSS!

Innocent