2013 U.S.A Orlando

Dag 1; Amsterdam - Orlando

Vandaag vertrekken we naar Orlando - Florida!! Wat een heerlijk gevoel!!

Cool

Mitchell heeft ons gisteravond naar het Ibis Amsterdam Airport Hotel gebracht. Nadat we ingecheckt zijn moeten we 3 roltrappen op om op de 3e etage tot de ontdekking te komen dat onze kamer niet schoon is. De natte handdoeken liggen nog op de badkamervloer en het bed is ook niet schoon/opgemaakt. Zonder koffers gaat Anja naar beneden, waar we meteen een andere kamer....uiteraard op de begane grond.... toegewezen krijgen. Anja weer naar boven en dan samen, met Benny en de koffers, weer naar beneden.We kijken nog wat tv en halen nog even een frisse neus (het is -15*C) en dan gaat het licht uit.

Om 7am moeten we op Schiphol zijn en we staan dus om kwart voor 7 in de ijzige kou, buiten bij het hotel, op de pendelbus te wachten. In no-time staan we voor de vertrekhal en checken we de koffers in. We nemen nog een ontbijtje en om 8.40am is het boardingtime.

Met een klein kwartiertje vertraging gaan we de lucht in...

Helaas is er bij Arke bijna geen eten/drinken/entertainment inbegrepen, maar dat mag de pret niet drukken. We hebben zelf wat broodjes meegenomen, bestellen koffie en thee bij de crew en uiteraard hebben we ervoor gezorgd dat we gewoon een filmpje kunnen kijken

Rond 1pm landen we op Orlando Sanford International Airport. We zijn vrij snel door de douane, maar bij customs worden we even opgehouden. We hebben netjes op het formulier ingevuld dat we etenswaren bij ons hebben (Dutch Stuff voor John en Maria) en dat willen ze ...voor de zekerheid... toch wel even checken. De koffers gaan door de scan en als ze tevreden zijn met wat ze zien (no drugs

Tongue Out
) mogen we dan toch echt naar buiten.

Ohhh mennnn, het is gewoon 26*C.....trui en vest gaan uit en we zoeken eerst een bankje op in de zon.....even bijkomen....even genieten

Cool

Uiteraard ruilen we bij Alamo de Chevrolet Aveo om voor een Chevrolet Impala (de koffers passen écht niet in die Aveo) en dan gaan we op weg naar Orlando. We rijden ...bijna... in 1x goed, we missen alleen de afslag naar het hotel, maar dan zijn we toch echt op de plaats van bestemming.

De auto gaat op de parkeerplaats, die zullen we niet zoveel gebruiken deze dagen.

De kamer is niet meer wat het ooit geweest is. Het keukenplafond hangt er niet helemaal strak meer in, de onderkant van de keukenkastjes zijn overgeslagen bij de laatste schoonmaakbeurt, het eethoekje is afgebladderd en zowel het bed als de zithoek zien er een 'beetje' doorgezakt uit

Undecided
....but, who cares?? Het is verder allemaal wel schoon. We zijn in Florida, het is hier 36* warmer dan in Nederland en dit is het uitzicht vanaf ons balkonnetje

Ik denk dat we het hier wel 9 dagen kunnen uithouden!

Laughing