2013 U.S.A Orlando

Dag 3; Boggie Creek

Boggie Creek is een watermoerasgebied, zoals The Everglades,op ong 20 miles van Orlando waar je met airboat door heen...of is het overheen?....vaart/vliegt.

We kunnen kiezen uit een tocht van een half uur of een privétocht (slechts 4 pers.) van een uur. We nemen de tocht van een uur. We moeten wel een kleine 3 kwartier wachten tot vertrek, maar er is genoeg te zien hier, zoals deze kraanvogels.

Als het tijd is om te vertrekken, krijgen we eerst een aantal instructies van onze tourguide, handen binnenboord ivm de alligators

Tongue Out
en we krijgen een koptelefoon, omdat de airboat behoorlijk wat lawaai maakt. Uiteraard doen we dat ding niet op.

We zijn het 'haventje' nog niet uit, of we spotten al meteen de eerste alligator. Groot en vlak naast de boot!

We razen met zo'n 40 mph over het water. Dit is leuk!!

....en we zien veel, heel veelwatervogels.

De Amerikaanse zee-arend, oftewel hét symbool van Amerika; The Bold Eagle

Onze tourguide die 'veel van het gebied en zijn bewoners weet....

.....en ook nog bereidt is een groepsfoto te maken.

Alligator number two

The great blue heron (reiger)

En dat is 3

Het is een prachtige en indrukwekkende tocht en net als het behoorlijk donker begint te worden en we het in de verte al zien onweren zijn we terug op het vaste land. We laten ons nog verleiden tot een 'funny' picture en dan rijden we terug naar Orlando.

We worden nog gewaarschuwd voor het noodweer wat boven Orlando hangt, maar het is niet nodig. We hebben een buitje van een paar minuten en dan komt de zon alweer door.

Morgen Universal Studio's!